Egoföredrag av Sofia Kihlman och Björn Persson
Tisdagslu7nch den 21 november 2023

Närvarande 22 medlemmar

Presidenten hälsade alla välkomna och berättade om höstens återstående program. Han framförde också hälsningar från klubbens båda programansvariga, Sven, som firar sin födelsedag på Mauritius och Catharina som besöker den skola i norra Indien som klubben stöder, Borneland Academy.

Björn Persson höll ett mini-egoföredrag där han berättade att han kom till Strängnästrakten 1968. Efter gymnasiet gick han lantbruksskolor och på Alnarp. Han talade också om sina olika verksamheter inom lantbrukssektorn, exempelvis en agentur för jordbruksmaskiner och som äggproducent och att han nu driver Björnes Magasin och fastigheter. Slutligen berättade han om sin fru Karla och sin familj.

Sofia Kihlman hör det andra mini-egoföredraget. Hon växte upp i Flen där orientering och flera andra idrotter var hennes främsta intressen.  Efter en friskvårdsutbildning kom hon till Strängnäs 1998 och började här att arbete med friskvård på gymmet Hälsoskaparna, där hon blivit kvar genom åren, numera som ägare. Hon berättade också kort om sin familj och hur det är att ha två hockeyspelande söner.

Vinlotteriet vanns av Eva Ulvsbäck.