Vår utbytesstudent Zac, från soliga Kalifornien, presenterar sig och berättar om sitt pågående utbytesår.

Rotary lunch 221122
Egna medlemmar: 23
Gäst: 1
Totalt antal: 24

Dagen lunchpresentation
Under lunchen fortsätter vi med att några klubbmedlemmar presenterar sig. Dagens lunchpresentationer genomfördes idag av Hannele Sjöö,

Information från presidenten
Nästa möte den 29 november blir den sista gästföreläsare för denna termin och detta år. Inget lunchmöte 6 december pga Julvesper som är den 8 december kl 18.30 Strängnäs Domkyrka och sedan restaurang Naskovit. Kom ihåg att anmäla dig till julvesper senast 1 december.
Anmälan senast 1.dec till margaretha.furustrand@strangnas.se eller sms 076-2436768.

Sista lunchmötet för i år blir den 13 december som också är ett årsmöte.

Dagens ämne:

Zac vår utbytesstudent från Kalifornien presenterar sin familj och sin hund. Zac bor i Scotts Vallley Kalifornien och har nära till Santa Cruz och stranden. Zac bor i ett hus i ett samhälle med ca 12 000 invånare. Zac tycker om sport och bland annat snowboard och att klättra. Zac går på Thomasgymnasiet och studerar ekonomiprogrammet.

Zacs upplevelser av skillnaden mellan Sverige och Kalifornien är maten och vädret.

Zac berättar att han fick kännedom om Rotary tack vare sin mamma som åkte till Danmark på ett utbytesår och lärde sig danska. Zacs mammas erfarenhet av Danmark gjorde att Zac blev intresserad av Skandinavien. Zac valde Sverige för att han tycker om det mångsidiga språket. Zac lär sig nya ord varje dag och han har som mål att studera i Sverige eller i Skandinavien.

Zac tackar Rotary som har möjliggjort hans studentutbyte och tackar Strängnäs Rotary för att han har känt sig välkommen.

Vinlotteriet:
Dagens vinnare av vinlotteriet var Kekke Stadin.