Nu tar vi nya tag och prövar oss fram med att ses digitalt. Idag känner vi oss för och undersöker hur intresset ser ut.
Vår president Kai Olsson hälsar oss välkomna till dagen möte. Styrelsen har beslutat att vi, så länge coronarestriktionerna gäller, ska ha våra medlemsmöten digitalt varannan tisdag kl 12.

Presidenten summerar förra året som "ett riktigt skitår". Från mars hade vi inga möten alls. Från och med maj kunde vi arrangera några trevliga utomhusmöten, fram till september. Vi flyttade då in på Elsas Kantin igen och kunde hålla några möten där, med antalet begränsat till 20 och fokus på de egna medlemmarna, innan restriktionerna slog till igen.

Styrelsen har funderat mycket på hur vi ska hantera situationen, och väntat i förhoppning om att snart kunna starta upp våra fysiska möten igen. Via ClubRunner skickade vi ut en enkät i syfte att kartlägga våra medlemmars vana vid att hantera dator/smartphone för att kunna delta i digitala möten. Vi har också så gott som varje vecka skickat ut nyhetsbrev via ClubRunner.

När det gäller medlemsrekrytering har vi bedömt det vara svårt att avancera under dessa omständigheter. Vi hoppas verkligen på bättre tider i vår, när vaccinet hunnit göra sitt.

Programchefen Helena Hallgarn informerar om att styrelsen har planerat att anlita föredragshållare till våra kommande digitala möten. Vi vill också varva detta med mini-egon från våra egna medlemmar så att vi fokuserar på nätverkande och lär känna varandra lite bättre. Helena uppmuntrar alla att höra av sig för att anmäla intresse om detta.

Helena lämnar över ordet till Kai, som håller ett trevligt mini-ego kring sitt stora intresse islandshästar och om hur det var att skaffa en liten hästgård som han sedan ca 17 år driver tillsammans med sin hustru.

Helena berättar slutligen och ger tips om ett antal brädspel som hon och familjen spelat under julledigheten. Erfarenheter delas om olika spel som är roliga och intresset för att lägga pussel skymtar också fram hos några medlemmar.

Ja, så kunde ett första digitalt möte för klubben gå till, således med lite av varje. Presidenten tackar för närvaron, som var överraskande stor, och med deltagare från både Stockholm och Tyskland. Det visar nog på att vi vill ses och vi hoppas på ännu större deltagande nästa gång, om två veckor. Håll utkik i din mejlkorg för program!