Idag mötte vi två av våra politiker Björn Carlsson från Sverigedemokraterna, SD och Johanne Hilderbrandt från Liberalerna.
Vi var totalt 23 personer på mötet, 18 egna medlemmar och fem gäster.
SD, Sverigedemokraterna – Björn Carlsson
SD Björn Carlsson är gruppledare för SD Strängnäs. SD ledord heter trygghet. Det betyder trygghet i skolan, på stan och att du vill åldras i Strängnäs kommun. SD förslag är att öka bemanningen inom hemtjänsten och initiera vårdhundar. I Strängnäs kommun är det 50 % av eleverna som inte har godkända betyg. SD vill inte ta resurser från skolor som fungerar bra till de som är sämre utan ändra systemen. SD månar också om att stödja företagandet i kommunen stora som små. SD jobbar för att byta regering för att hitta en lösning. Björn avslutar med att rösta för det ni tycker mest om.

Liberalerna – Johanne Hildebrandt
Liberalerna Johanne Hildebrandt berättar om människors lika värde och vill samarbeta för att lösa problem. Liberalerna står för en likvärdig skola och att det inte ska vara ett lotteri om vart eleverna hamnar. Liberalerna vill förstatliga skolan så att det blir lika för alla. Skolan påverkar hela samhället, familjen och individen.
Nästa fråga är integrationen då det finns människor som lever i utanförskap. Liberalerna har ett program som attackerar problemen på alla håll.  Partier ska göra korrekta analyser. Liberalerna är för NATO och för kärnkraft.
Som individ har du frihet att välja själv. LOV (Lag Om Valfrihetssystem). Varför rösta på Liberalerna? Liberalerna är humanisterna inom de borgerliga blocket.

Lite info från presidenten
Anna informerar om ett webbmöte den 31 augusti och inom ämnet överbefolkning. Rotary golf sker den 9 september på Solbacka golfklubb, Anna skickar ut mail om detta.

Vinlotteriet: vanns av Mats Bartling