Anders Frisk presenterade Mitt Strängnäs.
Mitt Strängnäs

Rotarylunch 2023-01-24

Närvarande
Medlemmar              27
Summa närvarande   27

Anders Frisk, en av Rotarys egna medlemmar, talade om centrumföreningen Mitt Strängnäs. Föreningen var ursprungligen en handlarförening i Strängnäs. År 2014 ombildades den till den centrumförening den är idag, som arbetar för samverkan mellan föreningens medlemma, kommunen, fastighetsägare och stadens föreningar. Den har för närvarande 70 medlemmar. Anders, som är ordförande i Mitt Strängnäs, vill att föreningen ska vara en optimistisk kraft för Strängnäs bästa, där besöksmål, kultur, shopping mm tillsammans bildar ett levande centrum.
Mitt Strängnäs ger varje år ut broschyren Made by Strängnäs. Den trycks upp i 15 000 exemplar som alltid tar slut. Förutom ett kalendarium för alla evenemang under året innehåller den presentationer av olika besöksmål och olika artiklar och notiser rörande staden Strängnäs, men också kommunens övriga orter. Kalendariet visar att det är någon form av evenemang i Strängnäs varje dag. Avslutningsvis presenterades Mitt Strängnäs’ styrelse.
Meddelade president Anna Notander att hon ska resa bort under februari och att Staffan Andrén då kommer att rycka in som president i hennes ställe.
Vinnare i vinlotteriet blev Håkan Andersson.