Tre elever från Europaskolan har lyckats så bra med sitt UF-företag att de nu är på väg till SM i Ung företagsamhet. Idag presenterar de sin affärsidé för oss i Strängnäs Rotaryklubb.

Robert Berg som är lärare i Juridik, Ekonomi och Entreprenörskap vid Europaskolan i Strängnäs inledde med att presentera programmet ”Ung företagsamhet” UF. Programmet består i att eleverna som läser ekonomiprogrammet delas in i mindre grupper och får under 1 år utveckla en affärsidé och starta upp, driva och avveckla ett företag.
En av dessa grupper består av 3 tjejer från Strängnäs, Stallarholmen och Nykvarn. Tilda, Agnes och Julia presenterade sin affärsidé och sitt företag QUIZBOX.
Dom har tagit fram och utvecklat ett innovativt sällskapsspel som blev belönat med första pris vid UFs Regionala tävlingar i Sörmland och dom skall nu delta i SM i Ung Företagsamhet.
Presentationen och föredraget finns inspelat och kan ses i efterhand för den som missade den intressanta föreläsningen.