Överste Pelle Mohlin berättade om roliga episoder från alla sina år i försvaret.

21 personer, varav 20 medlemmar och 1 gäst deltog i mötet trots hård snöyra och oplogade vägar.

Distriktsguvernör Hannele Sjö ryckte in som president  för Ulf Janson.
Hon presenterade först  Rotarys fokusområden och berättade därefter om vårterminens olika begivenheter. Tyvärr var biljetterna redan slut när några av klubbens medlemmar hörsammat inbjudan från Gripsholm rotaryklubb till en danskväll, men en ny chans kommer den 24 april.

Klubbmedlemmen överste Pelle Mohlin berättade ur sin rika skatt av roliga episoder han upplevt under alla år inom försvarsmakten, bland annat fallskärmsjägarna och flera andra militära förband, de flesta i Norrland. Vi fick bland mycket annat höra om pastor "Parad" och vad löjtnant Anderssons eskapader under en natt i Bruksvallarna ledde till för hans kollega löjtnant von Scheele. Pelle sjöng också sånger i anslutning till detta, bland annat Andra Norrlands bataljons sång om "dumme Ivan" som förr sjöngs på ett berg med utsikt åt Finland och det område som min mormor vägrade kalla något annat än "Bortom Finland".