Distriktsguvernören BO SÖDERLING och assisterande Guvernör LOTTIE ORRVIK besökte Strängnäs Rotaryklubb för att presentera sig och berätta om rotarys arbete på distriktsnivå.
Besöket inleddes med att Guvernören och AG träffade vår klubbs styrelse och fick en presentation av klubben och dess verksamhet. Guvernören var imponerad av att vi lyckats hålla igång en aktiv verksamhet med möten och evenemang, trots alla restriktioner och störningar i samband med pandemi restriktioner.

Vid mötet presenterade Bo Söderling sig. Han är född och uppvuxen i Västervik och har ett förflutet inom marinen och svenska flottan och därefter inom Aero/Saab i Nyköping. Bo Söderling är sedan år 2000 medlem i Nyköping Öster Rotary klubb och var klubbens president 2008-2009. Bo Söderling belyste sina mål med guvernörskapet för distriktets klubbar genom att lyfta fram klubbarnas välmående och funktioner - att synas lokalt, medlemsrekrytering, arbetet med PolioPlus och årliga fonden. Guvernören avslutade sitt besök med att överlämna ett gåvobevis till klubben där han på årliga fonden TRF satt in 3000 kronor i vår klubbs namn.